Regulamin sklepu internetowego

§1 Postanowienia wstępne:

  • Sklep internetowy prowadzony jest przez Zbigniewa Baranowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Celtic Zbigniew Baranowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6941364884  REGON 300724496

§2 Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:

  • Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 221 Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z tą definicją za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Celtic Zbigniew Baranowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6941364884, REGON 300724496.
  • Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  • Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym 
  • Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Celtic Zbigniew Baranowski, a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  • Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży – w której zostanie określona ilość oraz rodzaj towaru.
  • Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta wraz z informacjami o zakupionych przez niego produktów w Sklepie.
  • Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu.
  • Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

§3 Informacje ogólne:

  • Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego jest regulaminem , o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
  • Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się Sklepie możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 5 Regulaminu. Przeglądanie produktów prezentowanych w Sklepie nie wymaga zakładania Konta
  • Ceny podane w Sklepie na stronie polskojęzycznej – ceny podane są PLN i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT). – na stronie angielskojęzycznej są podane w Euro i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  • Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

§4 Wymagania techniczne:

  • Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są przeglądarki internetowe:
    • IE wersja 7 lub nowsza
    • Mozilla Firefox wersja 3 lub nowsza
    • Opera wersja 9 lub nowsza
    • Chrome wersja 10 lub nowsza
    • Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH
  • Do korzystania ze Sklepu niezbędna jest minimalna rozdzielczość ekranu 320 x 480 pikseli.
  • Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
  • Do korzystania ze Sklepu przydatna jest włączona obsługa plików cookies (czytaj więcej o Polityce Cookies).

§5 Zakładanie Konta w Sklepie:

  • Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz Rejestracji dostępny pod adresem Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, telefon, zapoznanie się z Polityką Prywatności Sklepu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  • Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  • Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
  • Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 9.

§6 Zasady składania Zamówień:

  • W celu złożenia Zamówienia należy:
    • zalogować się do Sklepu
    • wybrać Produkt będący w ofercie, zdefiniować ilość zamawianych Produktów, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”
    • kliknąć przycisk “Przejdź do realizacji zamówienia”
    • wskazać miejsce dostawy towaru
    • podać wszystkie dane niezbędne do prawidłowego wystawienia faktury
    • wybrać jeden z dostępnych sposobów dostawy
    • wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności
    • kliknąć przycisk “Złóż zamówienie”
    • zrealizować skutecznie płatność
  • Po zaksięgowaniu płatności, zamówione Produkty zostaną przygotowane do wysyłki.

§7 Metody dostawy oraz płatności:

  • Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
    • przesyłka kurierska
    • Inpost
    • odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Gabriela Narutowicza 76, 64-100 Leszno
  • Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    • płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
    • płatność przelewem na konto sprzedawcy
    • płatności elektroniczne
    • płatność kartą płatniczą

§8 Zawarcie umowy sprzedaży:

  • Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
  • Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Czas wysyłki zamówienia nastąpi w ciągu 2-14 dni kalendarzowych (w zależności od dostępności produktu). Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • W przypadku wyboru przez Klienta:
    • płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
    • płatności gotówką i odbiór osobisty przesyłki, Klient obowiązany jest do odbioru towaru w ciągu 7 dni od informacji o gotowości towaru do odbioru. Po tym terminie transakcja sprzedaży jest anulowana
  • Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie 2-14 dni kalendarzowych (w zależności od dostępności produktu) sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  • Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia otrzymania zapłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    • W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie 1-14 dniu (w zależności od dostępności produktu). O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  • Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
  • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia otrzymania zapłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  • Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
  • Klient zobowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w momencie jej odbioru od przewoźnika. Jeśli zawartość przesyłki uległa zniszczeniu podczas transportu, Klient jest zobowiązany do wypełnienia  (lub napisania pisma reklamacyjnego odręcznie) i uzyskania na nim podpisu przewoźnika. W przypadku niedopełnienia tych formalności zniszczony towar (stłuczona szklana ozdoba) nie będzie podlegał zwrotowi i Sklep nie ponosi odpowiedzialności za zaistniałą sytuację.
  • Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania towaru Klientowi przez przewoźnika.
  • Składając zamówienie w Sklepie Klient akceptuje fakt, że kupowane produkty (szklane ozdoby choinkowe) są wykonywane ręcznie i w związku z tym mogą w nieznacznym stopniu różnić się od ozdób przedstawionych na zdjęciach oferty Sklepu pod względem koloru, kształtu lub wzoru. Odcienie kolorów ozdób na zdjęciach mogą być również przekłamane przez ustawienia poszczególnych monitorów. Nie może to być podstawą reklamacji i zwrotu towaru zakupionego w Sklepie.

§9 Kontakt:

  • Adres: ul. Gabriela Narutowicza nr 76, 64-100 Leszno
  • Godziny pracy: Pn-Pt 7:00-15:00
  • Adres e-mail:

§10 Prawo odstąpienia od umowy:

  • Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. (Dz. U. 2014r. poz. 827 ze zm.)
  • Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  • Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  • Oświadczenie powinno być wysłane drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 9. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór jest wskazany Klientowi na stronach Sklepu internetowego.
  • Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  • Skutki odstąpienia od Umowy:
    • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwrotu zamówionego towaru, wszystkie dokonane przez niego płatności, z wyjątkiem kosztów transportu.
    • Konsument pokrywa bezpośrednie koszty zwrotu Produktów (np. koszty pakowania, zabezpieczenia, nadania). Konsument powinien zwrócić towar w oryginalnym opakowaniu oraz kartonie, wraz z wypełnionym oświadczeniem odstąpienia od zakupu i dołączonym dowodem zakupu.
    • Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
    • Konsument powinien odesłać Produkt w niezmienionym stanie na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.

§11 Reklamacja i gwarancja:

  • Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  • Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  • W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Prawo do reklamacji Sprzedawca uwzględnia do 6 mc od daty zakupu.  
  • Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
  • Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  • Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
  • Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 9 niniejszego Regulaminu.

§12 Dane osobowe w Sklepie internetowym:

  • Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  • Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży..
  • Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  • Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§13 Postanowienia końcowe:

  • 1.Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim – zakładka dla klienta polskiego oraz dla pozostałych klientów – umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku angielskim.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
  • przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  • Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: